מתנות פרישה – רעיונות למתנות מיוחדות
יעל מן - קולאז' תמונת

פרידה היא דבר מורכב, אשר לעיתים מעורבים בה עצב ושמחה יחד, היות והיא מסמלת את סיומו של שלב מסוים, אך גם את תחילתו של שלב אחר. אירועי פרידה מהעבודה או פרישה לפנסיה מלווים על פי רוב במסיבה קטנה, בה מעניקים מתנה אשר נועדה לסמל את ההערכה והכבוד שהצוות רוכש לאותו אדם. במאמר זה נסקור בקצרה כיוונים שונים למתנות פרישה ונרחיב מעט אודות מספר נושאים הדורשים הרחבה. 

 

האם יש מתנה לפרישה אידיאלית

ראשית כל, עלינו להדגיש שאין מתנה מסוימת אחת אשר מתאימה לכל אירוע פרישה באשר הוא. חלק משמעותי מאד מהמתנה הינו הנופך האישי, וההתאמה של המתנה לאדם המקבל אותה. מסיבה זו, לא ניתן להציג מתנה אולטימטיבית או מוצר אידיאלי אשר מתאים לכל אדם. עם זאת, ניתן להציג מספר כיוונים מרכזיים, ולנסות להתאים אותם לאדם הספציפי אליו אנו מכוונים. בנוסף, מתנות רבות הינן מותאמות אישית ביסודן, וממילא ניתן להתאים אותן לטווח רחב מאד של אנשים. 

 

מה קונים מתנה לפנסיה

היציאה לגמלאות היא מעבר משמעותי מאד בחייו של האדם, וניתן לראות בו מעין קו פרשת המים של החיים. שלב משמעותי זה מחייב אירוע מכובד וגדול, ולעיתים קרובות מצורפת מתנה לפנסיה, כאשר לעיתים קרובות אנשים מתלבטים מה קונים ליציאה לפנסיה: יש הבוחרים להתמקד בתחושת ההערכה אותה הם רוחשים לאדם, ויש המבקשים להשאיר מזכרת המחממת את הלב, ומשמרת את הזיכרונות הנעימים שלהם יחד. במתנה לפנסיה טמון גם ממד של קיפול החיים לכדי חפץ אחד, חפץ המהווה מעין סיכום של ההישגים של האדם עד כה.

 

אותיות של חיים – מתנת הפרישה שחיפשתם

אחת המתנות המרגשות והמוצלחות ביותר לאירועי יציאה לפנסיה היא אותיות של החיים. אותיות אלה מורכבות ממסגרת שקופה המכילה תמונות ופריטים מיניאטוריים מחייו של האדם. חפצים אלה נבחרו בצורה קפדנית ונעשו בעבודת יד לאחר מילוי שאלון המהווה לוח השראה וכשהאומנית מרגישה שהיא מכירה לעומק את האדם, ומבינה את השלבים והחוויות המשמעותיים בחייו, היא מתרגמת את המידע לאמנות המספרת סיפורי חיים ומשלבת תחביבים, אהבות, רגעים משמעותיים בחייו של מקבל המתנה. מתנה מסוג זה מהווה פתרון מרגש מאין כמוהו ומושלם לאירועי פרישה משום שהיא מסייעת לסכם ולתמצת חוויות רבות לכדי יצירת אמנות אישית מרגשת ועוצמתית. 

 

כיוונים בבחירת מתנה לפרישה לפנסיה

  • מהו היחס שלכם למקבל המתנה – מתנה לאבא שיוצא לפנסיה תהיה שונה ממתנה לבוס שפורש לגמלאות, או מהמתנה שנעניק למזכירה האגדית שמסיימת את עבודתה.

  • אופיו של מקבל המתנה – מתנות לפרישה לגבר שונים במהותם מהמתנות הניתנות לאישה, וגם תחביביו, אופיו, מצבו המשפחתי וכדו’ משפיעים על בחירת המתנה. 

  • אופיו של מקום העבודה – מקום העבודה ותפקידו של מקבל המתנה, עשויים להשפיע אף הם על המתנה. משרד עורכי דין ככל הנראה ייבחר להעניק מתנת פרישה מהעבודה רשמית ומכובדת יותר מאשר חנות בגדים למשל, שם הדגש במתנה יהיה על החוויות והסיפורים שנצברו במהלך השנים. בנוסף, לעיתים קרובות מבקשים לשלב את הלוגו של העבודה בתוך המתנה, על מנת להדגיש את היותה מייצגת את מקום העבודה.  

  • מחיר – לא תמיד נעים לדון בסעיף זה, אולם יש לו השפעה גדולה מאד על בחירת המתנה. אצל יעל האיכות גבוהה ביותר. תקציב גבוה יותר מאפשר יצירה מושקעת יותר אשר לפעמים יעל עובדת עליה חודשים רבים והתוצאה בהתאם. 

  • מספר המתנות – יש מקומות הבוחרים להעניק מתנות פרישה מהעבודה מכל עובד בנפרד, ויש המתאגדים לרכישת מתנת פרישה אחת. בחירה זו תלויה בקרבה שיש בין העובדים, כאשר מקומות שהעובדים אינם קרובים כל כך בוחרים על פי רוב להתאגד לרכישת מתנה אחת משמעותית.

  • הרעיון המבוטא במתנה – יש אנשים המבקשים להנציח את העבר, ולשמר את החוויות שצברו יחד. יש המבקשים לשים דגש על העתיד, ולהעניק למקבל המתנה פריט אשר ישמש אותו בעתיד באורח חייו החדש. 

 

סיכום

מתנות פרישה מזקקות ומתמצות תקופות ארוכות של עבודה משותפת ושל חברות רבת שנים. על מתנות מעין אלה להביע את ההערכה הרבה, ואת הידידות העמוקה השוררת בין מקבל המתנה לאנשים המעניקים לו אותה. בסטודיו של יעל מן מבינה את חשיבותו של הממד האישי, ומציעה מגוון מתנות – גדולות וקטנות כאחד – לכל אירוע בהתאמה אישית מלאה. כל מתנה נעשית מתוך מחשבה רבה, אהבה ותשוקה ומושקעות בה שעות מחשבה רבות, לקבלת מתנת הפרישה המושלמת. פרטים ורעיונות נוספים למתנות ניתן למצוא כאן.

 

שתף

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אחרונים
מהבלוג

אותות הוקרה

מתנות הוקרה – להביע הוקרה ביצירת אמנות אישית

המטרה של אות הוקרה היא להראות הערכה כלפי אדם אחר. אבל בעידן של שעתוק, שכפול וחיקוי, כמעט בלתי אפשרי להביע כבוד באופן מקורי. את הבעיה הזו תפתור עבורך יצירת אמנות אישית, שמשלבת בתוכה מיניאטורות מתוך החיים והאירועים של מקבל המתנה.

קרא עוד »

פסיפס תמונות

כבר מימי קדם נהוג היה ליצור יצירות מרהיבות תוך שימוש בחתיכות אבן קטנות, אשר יצרו יחד תמונה גדולה ומרשימה. עם התקדמות הטכנולוגיה הלכה והשתכללה אומנות

קרא עוד »
מתנות מקוריות לגבר

מתנות מקוריות לגבר

יעל מן – החיים שלכם באותיות, מתנה מקורית ומרגשת לכל אירוע. בקרו באתר למידע על רעיונות למתנה לגבר, צפו בדוגמאות והזמינו אונליין.

קרא עוד »

Let's Be Friends

מזמין היום? קבל 10% הנחה על ההזמנה

תודה שהצטרפת

קוד קופון:
gift10

צריכים עזרה?
העגלה ריקה
חזרה לחנות
0
דילוג לתוכן